Generalforsamling 2017

Generalforsamling l√łrdag den 27.maj 2017. kl. 11.00 I Multihuset i √ėster Hurup
Der var fremm√łdt 120 medlemmer hvoraf de 83 havde stemmeret.
Formanden b√łd velkommen:

K√¶re medlemmer af Selleg√•rde Sommerhusforening ‚Äď velkommen til √•rets generalforsamling 2017 Tak for igen et flot fremm√łde, som bevidner, at der er en interesse i hvad foreningen er, skal og kan. Det er en stor gl√¶de n√•r det, som bestyrelsen har sat p√• dagsorden. lykkedes. Vi skal igennem en del beslutninger her i dag. Men det skulle gerne v√¶re en fest dag for vores forening, da vi nu omsider har f√•et projektet Selleg√•rde B√¶ks udl√łb p√• plads.

Men f√łrst skal vi synge ‚ÄĚkom maj du s√łde milde

Punkt 1.

Valg af dirigent: Bestyrelsens forslag Arne Toft, Sellegårde.    Valgt.

Valg af stemmet√¶ller: en fra hvert bord f√łrste mand/kvinde p√• venstre stoler√¶kke.

Dagsorden:

1. Valg af dirigent og valg af stemmetæller
  2. Formandens beretning
  3. Kassererens beretning
  4. Indkomne forslag
  5. Valg af 3. bestyrelsesmedlemmer:P√• valg: Niels Juel Nielsen, Peder √ėstergaard og
    Poul Lauritzen.
  6. Valg af to suppleanter:                    På valg: Poul E. Andersen og Hans Flou
  7. Valg af to revisor:¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬† P√• valg: Grethe Nygaard og B√łrge Kristiansen

Punkt 2.
Formandens beretning:

Jeg skulle hilse fra Lene og Ruedi fra Schweiz og √łnske en god generalforsamling, hvorfor fremh√¶ver jeg nu det. Jo det betyder noget at nogle nye vil tilkendegive et tilh√łrsforhold under de forhold foreningen er, i hvert fald for mig.¬† Her kommer noget I har set f√łr.

En fransk filosof skrev engang de ber√łmte ord; I har set det f√łr, og jeg k√¶der det sammen med.¬† Vilje:¬†¬† ‚ÄĚjeg t√¶nker derfor er jeg‚ÄĚ. Men denne hr. Descartes tog fejl ‚Äď Vi er her ikke fordi vi t√¶nker ‚ÄďVi er her fordi vi vil!

Derfor kan det fastsl√•s, at det ikke er en ligegyldighed, hvilken bestyrelse man har, idet der kun er en mulighed, for at et m√•l n√•s og det lykkes. Bestyrelsens engagement til opgaverne har altid v√¶ret p√• toppen, derfor har vi til de mange opgaver der er at varetage, n√•et i m√•l p√• den gode m√•de. √Örets resultat er 8.307.11 kr. ikke noget stort resultat, hvor knap 6885,71. kr. er fra udbytte p√• aktier. Bestyrelsen er dog tilfreds med resultatet for √•ret. Ud fra at I de seneste 9 √•r jeg har v√¶ret formand har kontingentet v√¶ret u√¶ndret. Jeg er blevet spurgt, hvorfra den store kapital foreningen r√•der over er skabt. I gamle dage 2002 var egenkapitalen ca. 80.000 kr. der blev da fra nogle af den dav√¶rende bestyrelse rettet henvendelse til Amtet om rettigheder for udl√łb af Selleg√•rde b√¶k. Det resulterede i at p√• generalforsamlingen 2003 sluttede oprensningen, som elles kun kostede 12 til 1500 kr. √•rligt. Kontingentet blev da h√¶vet fra 200 til 300 kr. alts√• med ca. 40.000 kr. mere, grundet afs√¶tning af midler til eventuelle broer over lavningen foranstaltet til afb√łdning af b√¶kkens forventede √¶ndret forl√łb, M√•ske gennem sivene, som den gjorde f√łr 1984.hvor den gamle faskine blev etableret, ganske vist ulovligt, men efterf√łlgende godkendt af myndighederne med den klausul, at den skulle holdes oprenset til frit udl√łb til havet, og at rettigheden blev fortabt her ved mere end 5 √•rs misligholdelse. I 2008 var rettigheden fortabt. Foreningen havde da ogs√• et truende krav fra en privat kloak sag fra en lodsejer, som med advokat omkostninger m.v. var p√• op mod ca. 100.000 kr. som vi ved lange og mange forhandling omsider kom fra, som vi ogs√• skulle.¬† S√• derfor er vores situation i dag, en egenkapital pr. januar 2017 p√• 385.177,15 kr. Selleg√•rde B√¶k: Den kapital der er i foreningen p√• 385.177,15 kr. kommer os til gl√¶de i dag. Projektet er omsider godkendt efter 8 √•rs arbejde med sagen, urimeligt ‚Äď mange m√łder, tovtr√¶kkeri med myndigheder. I 2013 afslag fra Natur og Milj√łmyndighederne, manglende st√łtte fra MF. Kommune. Jeg efterlyste p√• baggrund heraf en hj√¶lpende h√•nd med juridisk og myndigheds kendskab i 2014, om der i foreningen var en person, som havde gode foruds√¶tninger herfor. I 2015 henvendte John Horsted sig med sine kvalifikationer og viden til at indg√• med sin til hj√¶lp. Samtidigt blev en god kontakt skabt til borgmester Mogens Jespersen. Og ved m√łder med toppen i MF. Kommune og senere sammen med ogs√• Aage V. Jensens Formand og direkt√łr samt en naturforvalter i denne organisation lykkedes det at f√• beskrevet og sat en k√łreplan til genans√łgning indsendt den 30. november 2015 til kystdirektoratet. Dispensationen/tilladelsen for projektet kom s√• den 21 februar 2017, med kommunen havde vi da allerede en aftale om, at v√¶re mere end klar til sagsbehandling alts√• trykke p√• knappen bl.a. h√łringer som var over to omgange af 4 uger. Alt forl√łb perfekt. Alt sagsbehandling i kommunen er leveret prompte og aftalt uden omkostninger for foreningen, alts√• deres bidrag yderligere til sagen.¬† Aage V. Jensen Fonden har bidraget med projektbeskrivelse. B√•de kommune og Aage V. Jensen fonden er ud over det foran n√¶vnte ved henvendelse om yderligere bidrag. Ligesom Kattegat Camping, som ogs√• er bredejer er rettet henvendelse til, men uden im√łdekommenhed. Derfor har bestyrelsen taget den holdning at m√• vi betale og f√• projektet gennemf√łrt s√• vi forventelig kan f√• vores flotte sandstrand igen.¬† Og gl√¶de os over, at det nu kan ske. Der er p√• baggrund af de konkrete beskrivelser i tilladelsen tilsendt udbudsmateriale til 2 entrepren√łrer. Tilbudsgivning er foretaget af dem begge.¬† Tilbuddene er med vidt forskellige resultater p√• omkring 100.000 kr. her er det billigste valgt til den samlede pris p√• 176.000 kr. Arbejdet g√•r i gang efter denne generalforsamling.¬† Det er en ovenud stor gl√¶de at kunne meddele det. John Horsted vil du komme her op til mig. (Formanden takkede John Holsted for den store hj√¶lp han har ydet foreningen uden Johns hj√¶lp var vi ikke kommet s√• langt. Som tak overrakte formanden 2 flasker vin, John Holsted takkede, det var en meget unik situation vi var i men da vi sendte en klage vedr. √Öge V. Jensens fond dr√¶ning og derved mere vand i b√¶kken lykkedes de foreningen at f√• fonden p√• vores side og de derfor var behj√¶lpelig med udarbejdelsen af projektet, Tusinde tak.)¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬† Vejene: ikke alle veje skal v√¶re i samme stand, men alle veje skal v√¶re i god stand. Hovedvejene som f√•r knust asfalt, som afhentes i Aarhus er en meget dyr foranstaltning, men er besluttet og opfyldt. Sidevejene og bivejene f√•r grus: som er n√¶rved liggende og dermed v√¶sentligt billigere. Begge dele g√łr at det er afpasset til det k√łrselsbehov der m√•tte v√¶re. Den tv√¶rg√•ende vej fra Stenkisten over Selleg√•rde Vest er desuden belagt med et pr√¶parat DUSTEK der st√łv og materiale binder. I et fors√łg i √•r som vi se en v√¶rdi af. Det er i √łvrigt besluttet at denne vej f√•r et eftersyn 2 gange √•rligt, for√•r og eftersommer, alt efter behov ved vej syn. Hegn og tr√¶er: i det udsendte blad er der under nyt fra bestyrelsen taget et uddrag af Deklaration, uddrag af Hegnslov. Uddrag af foreningens vedt√¶gter. Hvor der til stadighed er behov for at minde medlemmerne om de krav der er til disse forordninger. Bestyrelsen bliver over √•ret kontaktet af alt for mange som f√łler sig generet af naboens h√łje tr√¶er. Konflikter der er sv√¶re at l√łse p√• den gode m√•de, derfor m√• der appelleres til at se p√• sine omgivelser. Sidste √•r gennemgik vi p√• baggrund af flere klager, og fik aftaler i Bakkerne om at f√• visse tr√¶er i tr√•d med reglerne, det er synd at sige at det er lykkedes fuld ud med gennemf√łrslen, nogle har taget sagen p√• sig og udrettet det aftalte, men naboen kan med rette sp√łrge, hvad med de som ikke har gennemf√łrt det aftalte. Bestyrelsen vil v√¶k fra at v√¶re politi p√• omr√•der der ingen virkning giver og s√• have utilfredse medlemmer h√¶ngende i situationer √•r ud og √•r ind. Det betyder at hegn og tr√¶er langs vejene skal ned i 180 m. tr√¶er der skygger ved gr√•dighed p√• ejendommen skal man have aftalt om med naboen. Der er medsendt regler under nyt fra bestyrelsen i bladet, i komprimeret form.¬†¬†¬† Der er ingen sommerhusejere, der ikke vil have solens gule str√•ler, n√•r man tager til sit domicil, i stedet for til Mallorca.¬† Vi har de regler og love der i tilstr√¶kkelig grad er redskaberne til at f√• dette bragt til ro. I visse tilf√¶lde er grundejerforeningen m√•ske nabo til et problem langs en vej. Sig venligst til, s√• vil der blive taget aff√¶rer p√• det. Men som udgangspunkt tager bestyrelsen ikke aff√¶re uden en p√•klage. Gr√łfter: Kravet her er at holde oprensning af gr√łfter, fra bredejer til sikring af gennemstr√łmning, bestyrelsen ser dette v√¶rende grundlaget for, at afstr√łmningen fra gr√łfterne v√¶rende er i orden. Et medlem har √łnsket et gr√łftelaug, det har gennem tiden v√¶ret til dr√łftelse, b√•de i 2001, i 2006 og i senest 2008. Ved en debat i 2008 var der en afstemning hvor 5 medlemmer var for og 63 imod oprettelse af et gr√łftelaug. I alt blev der afgivet 69 stemmer. Bestyrelsen ser ikke et grundlag for at oprette et gr√łftelaug. Men ser frem til kloakering af omr√•det. Omr√•dets karakter: Der bliver sl√•et p√• alle friarealer, hvor der er f√¶llesinteresser til boldspil og anden forsk√łnnelse, p√• friarealerne nede ved stranden har vi sidste √•r valgt at lade det sl√• med maskine, det er en god m√•de til forholdsvis sm√• penge at f√• ordnet et stort areal, og have det for √łje, at habitatet arealet gerne m√• have karakter af v√¶re hede ag tig med lyng og h√łj eng areal. Vi har ogs√• en arbejdsdag der har varetaget opgaven, men det er lidt for meget Tordenskjolds soldater som st√•r p√• vagt, det vil forsat v√¶re et behov for denne dag omkring efter√•rsferien, s√• kom gerne til opgaven det er v√¶ldig hyggeligt, vi slutter med p√łlser og en √łl. Her var i √łvrigt Lene og Ruedi k√łrt den lange vej fra Schweiz og deltog i arbejdet. Tak til alle der deltog.¬† Vi har i alle √•r sl√•et buske og sm√•tr√¶er, m√łjsomt b√•ret dem til vejen og k√łrt det v√¶k, s√• ser vi den ene gang efter den anden at der bliver smidt affald af grene og buske den anden vej ned i sivene af lodsejere, det er bare ikke i orden.¬† Bj√łrneklo, som jeg har bek√¶mpet med ca. 500 stk. i efterh√•nden mange √•r, nu hvor der er blevet sl√•et med maskine langs sivene i de lave arealer er de nu nemmere at f√• under kontrol. Hver plante smider ca. 20.000 fr√ł s√• det er vigtigt med konstant √•rlig bek√¶mpelse af denne innovative art. Som ved lov skal bek√¶mpes.¬†¬†¬† Der er investeret i nye b√¶nke og bord p√• Toften ved Pautang banen, ligesom gyngen er med nye s√¶der, og to nye m√•l. ‚Äď s√• der kan spilles p√• alle banehalvdele. P√• opfordring vil der komme 3 farverige flotte malede sten ved indk√łrslerne Stenkisten, Selleg√•rde Vest og ved Selleg√•rde √ėst Stenene bliver malet af en af vore medlemmer her i sommer, yderligere p√•sk√łnnelse m√• vente til resultatet er kendt. Men forel√łbig tak for tilsagnet. Vi skal have skiltning op om hunde regler, opsamling af H√łm. H√łm – mer. Sendes til en Strandlaugs opgave. Strandlaug: ¬†¬† Der er oprettet et Strandlaug g√¶lden fra Selleg√•rde B√¶k ned til lidt syd for Haslevg√•rde √Ö n√¶rmere betegnet Bondes bakker. Hvor i der eksisterer ca. 35 foreninger. Ved den stiftende generalforsamling var der en overordentlig stor tilkendegivelse om v√¶rdien og tilslutning til at v√¶re med.¬†¬†¬†¬†¬† Det lover godt for omr√•det der er sammen med mange andre investeringer fremadrettet her i √ėster Hurup noget at v√¶re tilfreds med m√•ske endda lidt stolte af. Jeg er ikke i tvivl om at hele vores projekt Selleg√•rde B√¶k har bidraget til at det er udsprunget herfra. PP. slidtes gennemgang. Afslutning: Vi vil gerne om alle I medlemmer vil sende besked til kasserer med mail adr. ogs√• n√•r og ved √¶ndringer af mail. S√•ledes vi kan kommunikere mere direkte, f.eks. kunne det v√¶re rart omkring udsendelse af vores blad, som vedblivende vil eksistere, men kostet mange penge at udsende, mange kunne nok f√• den omdelt direkte i postkassen i deres sommerhus, men vi har behov for at f√• informationen.¬† Den 23.juni kl. 13 eller 14.00 bliver der indvielse af vores nye faskine udledningen af Selleg√•rde B√¶k, vi kan m√•ske sige at det f√łrste spadestik i forhold til Strandlauget er taget med vores projekt, og viser vejen for andre. Vi sender ud p√• mail, skiltning og s√¶tter p√• hjemmesiden n√•r n√¶rmere program er kendt.¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬† Til slut tak til Jer medlemmer, til samarbejdet i bestyrelsen, til vore sponsorer, til myndighederne og andre vi m√•tte have haft med at g√łre i det forl√łbne √•r.
Bemærkning til beretningen:

Sellegårde Vest 31 D.

En stor ros til bestyrelsen, √¶rgerligt at kommunen har bakket ud √łkonomisk. Er der nogle der kontrollerer at arbejdet bliver udf√łrt i henhold til aftalen, jeg kan nikke ja til arbejdet.

Formanden:
Kommunen er over og er med n√•r vi starter og kontrollerer at det er i orden i henhold til tilladelsen, der er aftalt med entrepren√łren at der ikke k√łres i habitatomr√•det, al k√łrsel vil foreg√• fra dagcampingen langs vandet til b√¶kken.

Sellegårde Vest 43.
Hvad går projektet ud på kan vi se det.
Niels orienterede om opbygning og b√¶kkens forl√łb og broens placering p√• PowerPoint.

Bakkerne 37
Det er et godt projekt men jeg har en bange anelse at den g√•r tilbage i det gamle l√łb og vil danne inds√ł, har vi nogen sikkerhed for at det virker.

Formanden:
Det vil virke, der er p√• tilladelsen en pligt til at oprense og vedligeholde, det er sommerhusforeningen der har denne pligt, s√• der bliver ikke nogen inds√ł

Dokkedalsvej 71:
Jeg syntes at broen er placeret et andet sted på projektoversigts kortet.

Formanden:
Ja vi vil fors√łge at f√• den flyttet p√• tv√¶rs af faskinen s√•ledes at den kan fastg√łres i faskinen og dermed forventer vi at den bliver liggende og ikke skal justeres til hvert √•r.

Bakkerne 17:
I skal have ros for et godt stykke arbejde.

Dirigenten orienterede om at projektet skal til afstemning.

Kasserne kunne oplyse at det vil komme til afstemning samtidig med godkendelse af regnskabet og godkendelse af budgettet.
Beretningen godkendt.

Punkt.3

Kassererens beretning:
Regnskabet og budgettet fremlagt samtidig.
Bilag 1
Bilag 2

Bemærkning til regnskabet:

Stenkisten 44.
Der stå budget 2018 er det ikke 2017

Kassereren: Det er budget 2017, undskyld.

Dokkedalsvej 55:
Vil det ikke være fornuftigt at forhandle kontrakten med Carl Kristensen færdig så den også indeholder vedligeholdelse.

Formanden:
Nej jeg tror at bestyrelsen er så skarpe at vi hvert år vil finde den billigste pris, det ordnes ad hoc.

Sellegaarde vest 31 D.
Da vi manglede b√¶nke s√łgte vi Lions Club om tilskud er det ikke muligt at s√łge andre for eksempel Jutlandia bank.

Kasserne:
Vi har s√łgt b√•de √Öge V. Jensens fond, kommunen og campingpladsen alle har givet afslag.

Sellegårde Vest 15:
Vi sidder med et budget der er fire måner gammel burde det ikke være et budget for næste år 2018.

Kasseren:
Du har ret fremadrettet skal budgettet være for året der kommer.

Regnskabet og budget godkendt. Herunder også projektet ved Sellegaarde Bæk.

Punkt 4.  Indkomne forslag: Der er indkommet 3 forslag.

1. Træpolitik for området: Erling Sonne
  2. Kontingentforh√łjelse. Bestyrelsen
  3. Strandlauget:                Bestyrelsen

Forslag 1.
Punkt til Grundejerforeningens generalforsamling den 27. maj 2017 S√•fremt bestyrelsen fortsat √łnsker at f√łre en meget restriktiv politik omkring f√¶ldning og nedsk√¶ring af tr√¶er p√• grundene besluttes det:
–¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬† At der med udgangspunkt i det g√¶ldende juridiske grundlag udarbejdes principper og retningslinjer for, hvordan politikken omkring f√¶ldning/besk√¶ring udm√łntes i praksis.
–¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬† At principperne udarbejdes i samarbejde med personer med teknisk ekspertise, s√•ledes at arbejdet sker med respekt for omr√•dets beplantningsm√¶ssige karakter og s√•ledes at omr√•dets kvaliteter ikke forringes
–¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬† At principper/retningslinjer sendes til h√łring hos grundejerne.

BEGRUNDELSE: Der er p√• baggrund af bestyrelsens krav om besk√¶ring p√• det seneste foretaget en omfattende f√¶ldning og besk√¶ring af eksisterende tr√¶er. Specielt besk√¶ringer er sket ud fra tilf√¶ldige og unuancerede principper, der flere steder har resulteret i et meget uheldigt og √łdel√¶ggende resultat for omr√•dets ellers fine beplantningsm√¶ssige karakter. Hvis dette forts√¶tter ukritisk, vil omr√•det attraktivitet blive v√¶sentlig forringet. Det kan vi som beboere ikke v√¶re interesserede i eller v√¶re tjent med. Vi kan nok v√¶re enige i, at tr√¶er kan blive for store og skygge for meget, men en hovedl√łs nedsk√¶ring af store tr√¶er til 1,8 m ‚Äď eller en ‚ÄĚtopsk√¶ring‚ÄĚ s√• tr√¶er n√¶ste halveres, er en virkelig d√•rlig l√łsning b√•de visuelt og for tr√¶ernes overlevelsesvilk√•r. Samtidig er der vel n√¶ppe mange, der √łnsker at afskaffe skyggen som i helt nye udstykninger. Ved at udarbejde klare principper og retningslinjer og kriterier herfor kan man opn√• den n√łdvendige balance mellem sol, skygge og beplantningsm√¶ssig variation og det visuelle udtryk.
Erling Sonne,  landskabsarkitekt maa
Ejer af Bakkerne 14

Bestyrelsens holdning er at vi har det der skal bruges, Deklarationer ‚Äď Vedt√¶gter –¬† Hegnslov og vores egen beslutninger fra tidligere generalforsamlinger.
Det er jo n√łdvendigt, at der sker fornyelse af egne tr√¶er p√• grund og i skel.
I skel langs vej er der de påkrævede 180 cm. på grunden kan man lade stå træer der ikke skygger for naboer og dermed giver variationen i området.

Bestyrelsen kan derfor ikke st√łtte forslaget

Dirigenten oplæste forslaget og begrundelserne

Sp√łrgsm√•l:
Bakkerne 21: Holdningen er ikke ens, hvis vi fælder alle træerne i området vil det blive et kedeligt område

Formanden:
Vi har de redskaber vi skal bruge, hvordan det ser ud på grunden vil vi helst ikke blande os i men vi vil tagebeslutning hvis vi bliver bedt om det

Herefter var der en mindre diskussion om f√¶ldning/besk√¶ring og om anonyme henvendelser, der kunne oplyses at der er ingen anonyme henvendelser bestyrelsen er bekendt med alle der henvender sig. Dirigenten afsluttede diskussionen med at der ikke vil blive truffet nogen afg√łrelser om de omtalte forhold her p√• generalforsamlingen og hvis men er utilfreds med de besluttede afg√łrelser s√• er der kun myndighederne tilbage (Hegnssynet)

Forslaget gik til afstemning og blev forkastet med stort flertal.

Forslag 2.
Forslag fra bestyrelsen Bestyrelsen stiller forslag om en kontingentforh√łjelse, p√• kr. 100,00 det √•rlige kontingent vil derefter blive kr. 400,00

Baggrunden for forh√łjelsen er at foreningen k√łrer med udsigt til driftsunderskud. Kontingentet har de ca. seneste 12 √•r. v√¶ret u√¶ndret.

Sp√łrgsm√•l:
Stenkisten 4: Er pengene til Strandlauget med i denne forh√łjelse.

Formanden: Nej det er udelukkende til foreningen

Stenkisten? Der er stadig penge på bogen

Formanden: Da vi ikke ved hvilken udgifter vi kan forvente og det overskud vi har optjent i år er på renter og aktier, hvis de ikke havde givet en indtægt ville vi i år have haft underskud på regnskabet

Bakkerne 19: Jeg syntes det er en procentvis h√łj stigning jeg vil forsl√• en forh√łjelse p√• kr. 50,00

Bakkerne 17: Det er et fint forslag jeg syntes vi skal holde fast ved de kr.100,00

Forslaget vedtaget med stort flertal.

Forslag 3.

Forslag fra bestyrelsen
Bestyrelsen beder om tilladelse til at registrerer og opkr√¶ve bel√łbet til strandlauget, i henhold til Strandlauget vedt√¶gter punkt 6.

(6. Kontingent.
Kontingent udg√łr kr. 50. Kontingentet indbetales direkte til strandlauget, s√•fremt medlemmet ikke er medlem af en grundejerforening. Kontingentet betales til grundejerforeningen, s√•fremt medlemmet er medlem heraf, og grundejerforeningen betaler strandlauget. Andre foreninger har ligeledes mulighed for, at organisere sig s√•ledes, at medlemmer, som er medlemmer af strandlauget betaler til strandlauget via foreningen.)

Efter en st√łrre diskussion om foreningen skal melde sig ind kollektiv konstaterede dirigenten at det fremsendte forslag udelukkende handler om retten til at registrere og administrere medlemmerne for Strandlauget.

Forslaget vedtaget med stort flertal.

Punkt 5.¬† ¬†¬†¬†¬†¬†¬† Valg af 3. bestyrelsesmedlemmer:¬†¬†P√• valg: Niels Juel Nielsen, Peder √ėstergaard og Poul Lauritzen.
Peder √ėstergaard modtager ikke genvalg
Foreslået genvalg til Niels Juel Nielsen og Poul Lauritzen, samt nyvalg til Hanne Thorsen (Stenkisten 3.)

Valgt.

Punkt 6.         Valg af 2 suppleanter.    På valg: Poul E. Andersen og Hans Flou

Genvalgt.

¬†Punkt 7.¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬† Valg af revisor.¬†¬†¬†¬†¬† P√• valg: Grethe Nygaard S√łrensen og B√łrge Kristiansen.

Genvalgt.

Punkt 8.         Eventuelt:

Stenkisten 16.
Der k√łres for hurtigt i vores omr√•de kan i ikke opfordre p√• hjemmesiden til at vise hensyn.

Sellegaarde Vest 75.
Jeg syntes jeg mangler mit forslag til internet i omr√•det n√•r vi nu skal have kloakeret, vil i unders√łge om vi kan f√• det, jeg ved at Helberskov har s√łgt midler om etablering, i kan eventuelt tage kontakt til dem

Ubekendt?
Hvor langt er vi med kloakeringen.

Formanden.
Det tages til efterretning, med hensyn til kloakeringen forlyder det nu 2018 ‚Äď 2020

Formanden afsluttede generalforsamlingen med at takke bestyrelsen for et godt samarbejde og en tak til Peder √ėstergaard for den indsats han her ydet for foreningen, tak for god ro og orden og en tak til dirigenten for en god ledelse.

Bestyrelsen konstituerede sig som f√łlgende:

Formand: Niels Juel Nielsen ‚Äď N√¶stformand: Poul Lauritzen ‚Äď Kasserer: Hanne Thorsen

Sekret√¶r: Karl Henrik Woldum ‚Äď Vejmand: Per M√łller.

Niels Juel Nielsen¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬† ¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬† Poul Lauritzen¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬† Peder √ėstergaard